استایل کژوال چیست و چگونه تیپ کژوال بزنیم| کالاتیتر

استایل کژوال چیست و چگونه کژوال بپوشیم؟
خلاصه

استایل کژوال به معنی استایل سبک و راحت است. شاید تا کنون بارها این استایل را داشته اید اما اسم آن را نمی دانستید. اگر می خواهید بدانید که استایل کژوال چیست و نحوه ست کردن آن چگونه است، با همراه باشید.

1400/11/13
2708 بازديد
استایل کژوال چیست و چگونه کژوال بپوشیم؟

استایل کژوال چیست و نحوه ست کردن آن


استایل کژوال در یک جمله به استایل های راحت و سبکی گفته می شود که اغلب ما در روزمره از آن استفاده می کنیم. در استایل های کژوال هم می توانید از هر لباسی که دوست دارید استفاده کنید و یا با کمی خلاقیت و به کارگیری اکسسوری ها، یک استایل جذاب و بی نظیر داشته باشید.
برای داشتن یک استایل کژوال شیک، باید به بعضی نکات در ست کردن توجه داشته باشید.
در استایل های کژوال از هر لباسی که دوست دارید استفاده کنید، حتی می توانید لباس های خارج از فصل بپوشید و با کم و زیاد کردن لایه ها سرما و گرما را تنظیم کنید.

استایل کژوال را چگونه ست کنیم

استفاده از استایل کژوال در چه جاهایی مناسب است؟

از استایل های کژوال در موقعیت های زیادی مانند، رستوران، مهمانی های دوستانه، خرید، مسافرت و .... میتوانید استفاده کنید. به طور کلی این استایل نماد راحت بودن و آزادی است. پس لباس هایی را بپوشید که در آن احساس راحتی می کنید.

استایل کژوال بدون داشتن محدودیت

در استایل کژوال هیچ محدودیتی برای تناسب ست وجود ندارد. در این نوع استایل ها به راحتی می توانید حتی از لباس های داخل کمدتان هم بدون دغدغه ست کردن استفاده کنید. انتخاب شما در نوع استایل برای انتخاب هر نوع ستی با هر رنگی آزادانه است. اما حواستان باشد از لباس های خیلی قدیمی استفاده نکنید کژوال بودن با شلخته بودن فرق می کند.

نکات مهم استایل کژوال

استایل کژوال دخترانه

مهم ترین نکته در این استایل استفاده از کفش های اسپرت و کتانی است. استفاده از کفش های رسمی و یا چرمی در این ست، کار هوشمندانه ای نیست.

استفاده از اکسسوری های مناسب

اکسسوری مناسب در استایل کژوال

در استفاده از اکسسوری ها نیز همانند بقیه استایل باید از راحترین اکسسوری ها، بدون تشریفات استفاده شود. برای انتخاب زیورآلات، سعی کنید به سراغ رینگ و گوشواره های حلقه ای ساده و یا زنجیر های ساده بروید.

نحوه ست کردن استایل کژوال

مهم ترین عناصر ست کردن استایل های کژوال، شلوارجین، تی شرت و کتانی ها هستند.

تی شرت

از مهم ترین عناصر استایل کژوال تی شرت ها هستند که بخش ویژه ای از کمد لباس ها را تشکیل می دهند. کاربرد تی شرت ها در تمام استایل ها به اندازه ای بالاست که می توان از آن در بیشتر ست ها استفاده کرد.
بهترین انتخاب برای استایل های کژوال استفاده از تی شرت های نخی و ساده است.

شلوار جین

در استایل کژوال پوشیدن شلوار جین را فراموش نکنید. شلوار جین خود را به صورت راسته با رنگ تیره انتخاب کنید تا استایل کژوال زیباتری داشته باشید.

پیراهن کژوال

اگر دوست دارید که استایل کژوالتان کمی منظم تر باشد بهتر است از پیراهن های اسپرت مردانه استفاده کنید، اما دکمه های آن را باز بگذارید و آستین ها را کمی تا کنید تا از حالت رسمی خارج شوید.

هودی

هودی ها یکی از پرکاربردترین لباس ها برای این استایل هستند. از هودی ها به راحتی می توانید با هر سایزی در استایل های خیابانی، سفر، دورهمی های دوستانه و حتی ورزش و باشگاه نیز استفاده کنید.

توجه به جنس پارچه در استایل های کژوال

استایل کژوال شیک و راحت

یکی از نکات مهم در استایل کژوال جنس پارچه ای است که شما انتخاب می کنید. معمولا رایج ترین پارچه ها برای این استایل، پارچه های کتان، جین و یا نخی هستند.
در کل از پارچه های لطیف و انعطاف پذیرکه به راحتی قابل شست و شو باشند می توانید با خیال راحت استفاده کنید.

استایل کژوال در محل کار

در برخی مشاغل می توان با رعایت برخی موارد از این نوع استایل استفاده کرد. حتی در برخی موارد، کارمندان نیز از این استایل برای راحتی بیشتر و آزادی عمل بهتر استفاده می کنند.
با رعایت کردن برخی موارد، می توانید از این ست در محیط کار هم استفاده کنید. در این محیط بهتر است از شلوار کتان یا پارچه ای و کفش های ساده و بنددار استفاده شود.

کلام آخر

استایل های کژوال به معنای داشتن راحت ترین استایل است که بدون هیچ قاعده و قانون خاصی استفاده می شوند.
حواستان باشد با توجه کردن به برخی نکات کوچکی که در مقاله بالا گفته شد می توانید استایل جذاب تری داشته باشید.

استایل کژوال چیست و چگونه کژوال بپوشیم؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟